Dlaczego warto pisać blog?

Jest wczesna godzina, jestem już po śniadaniu i sięgam po mój komputer. Otwieram przeglądarkę i wchodzę tam gdzie wchodzę od 3 dni - na mojego bloga. Parę kliknięć i już jestem na tej drodze, by napisać nowy post. Jednak nagle dopada mnie myśl - po co to wszystko?

źródło: http://www.onlinelegalmarketing.com/wp-content/uploads/Hands-on-Keyboard-Content-Development-iStock_000019971015Medium.jpg


Tak jest. Ten blog istnieje już od 3 dni, co przy moim słomianym zapale można uznać za sukces. Pisanie tutaj sprawia mi przyjemność. Jednak zaczęły pojawiać się u mnie wątpliwości. Czy warto pisać bloga? Czy ktoś będzie chciał czytać to co napiszę? Po co tak naprawdę to robię?

Postanowiłem więc zrobić listę najważniejszych rzeczy, które lubię w blogowaniu. W ten sposób poukładam swoje myśli, odpowiem na własne pytania i być może zachęcę czytelników do założenia własnego bloga.

1. Poszerzanie wiedzy. Pisząc kolejne posty staram się nie pisać bzdur, dlatego w razie wątpliwości zawsze szukam potrzebnych mi informacji, artykułów.  Szukam, czytam, przeglądam. Często dowiaduje się więcej niż chciałem. W dodatku po założeniu bloga zacząłem częściej czytać inne blogi, a nawet czytać gazety z większą uwagą.

2. Poznanie opinii innych na dany temat. Komentarze, to jeden z moich ulubionych elementów na blogu. Wyrażając swoją opinie na dany temat po przez dodanie wpisu, mogę poznać też opinię innych na poruszany temat. To niesamowite kiedy ktoś się ze mną zgadza, jednak jeszcze lepsze jest to, kiedy ktoś ma inne zdanie i potrafi je uzasadnić. W ten sposób na daną sprawę można spojrzeć jeszcze raz, jednak z innej perspektywy.

3. Bycie autorem. Wszystko co napiszę tutaj jest moim autorskim tekstem. Coś pod czym mogę się podpisać. To wspaniałe uczucie, kiedy zdobywasz czytelników - osoby które czekają na twoje kolejne publikacje. Nawet kiedy pracujesz, śpisz czy siedzisz w szkole Twój blog odwiedzają i czytają różni internauci. Tym samym to co napiszesz trafia do wielu ludzi.

4. Motywacja. Nie wiem do końca czy ten punkt powinien się pojawić w tej liście. Mnie jednak statystyki, wyświetlenia czy pierwsze komentarze niesamowicie motywują do dalszego pisania, a co za tym idzie - do dalszego poszerzania wiedzy co może tylko pozytywnie na mnie wpłynąć.

5. Praca nad sobą. Pisząc, zawsze staramy się zrobić to jak najlepiej. Chcemy przecież nie zanudzić czytelnika na śmierć i przekazać jak najlepiej to o czym jest nasz wpis.
Pierwsze teksty zawsze są najgorsze i po zdobyciu jakiegoś doświadczenia mamy ochotę usunąć pierwsze publikacje, do czego liczni autorzy się przyznają. Jednak to niesamowite, że po jakimś czasie nasze teksty są coraz bardziej profesjonalne. Z każdego kolejnego postu jesteśmy coraz bardziej zadowoleni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz