Jak zacząłem słuchać polskiej muzyki?

Od dawna słucham muzyki. Towarzyszy mi ona od zawsze, jednak zawsze w innym języku niż ojczysty. Już jako dziecko tak miałem. Dlaczego? Czy to dlatego, że jest popularniejsza? A może po prostu współcześni wykonawcy z naszego kraju nie potrafią już tworzyć muzyki? Oczywiście, jest to kwestia gustu. Niektórzy uwielbiają polskie dźwięki, niektórzy wręcz przeciwnie. Do mnie one nigdy nie trafiały.
Aż do pewnego momentu - odkrycia The Dumplings!



Na początku pomyślałem: kolejni którzy chcą zaistnieć. Kolejni którzy chcą poczuć smak sławy. Wystarczyła mi tylko jedna piosenka, żeby było mi wstyd za moje myśli. Nie mają jeszcze nawet płyty. Mają zaledwie kilkanaście piosenek, a już stoją na wysokim poziomie. Gdyby ktoś mi powiedział,że jest to zagraniczny zespół - uwierzyłbym.
The Dumplings to dwie osoby. Kuba tworzący muzykę i Justyna - głos w którym się zakochałem. W wielkim skrócie świetnie uzupełniający się duet, odpowiadający za bardzo dobry wokal, bardzo dobrą muzykę i bardzo dobre teksty. A przecież są w moim wieku!
Ich muzykę usłyszymy w dwóch językach: polskim i jak łatwo się domyślić - angielskim. Jednak chciałbym trochę napisać o tej pierwszej grupie. Oczywiście nie mam nic do zarzucenia jeśli chodzi o ich twórczość w obcym języku. Powiedziałbym, że jest nawet na bardzo wysokim poziomie w porównaniu do polskich artystów którzy próbują swoich sił gdzieś za granicą. Jednak od kilku dni bez przerwy męczę właśnie takie piosenki jak: "Nie Słucham" czy "Słodko-Słony Cios". Uwielbiam je! To właśnie przez te piosenki zrozumiałem, że pojęcie "polska muzyka'' nie musi być zawsze tym samym negatywnym pojęciem za jakie je miałem. Uważam, że to właśnie oni są nadzieją polskiej muzyki, ponieważ czegoś tak świetnego, dawno nie słyszałem w naszym języku! A może i wcale?
Szczerze powiem, że jestem dumny z tego, że mamy takie perełki w naszym kraju! Trzymam mocno kciuki, żeby The Dumplings nie uciekł szybko gdzieś za granicę, tylko rozwijał się tutaj w Polsce. Mam też nadzieję, że będzie tworzył trochę więcej po polsku.
Jednak przede wszystkim, szczerze życzę im potężnego sukcesu, jaki niewątpliwie osiągną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz